חיה בשטעטל

תוף הפח | 9 אוקטובר, 2007

 

ההוסטל הסביר פנים ופקיד הקבלה נהג לסיים את משפטיו בצחקוק עצבני וליטוף קל של האורחים. "ישראל אה, את המילה שלום אני יודע לומר…בשל הפסטיבל יש לי חדר לשניים עשר. מחר בבוקר תבואו שוב".

 

כוכים כוכים, עשויי פח מכל צדדיהם, ציפו לנו במעלה המסדרון. ובכוכי מיטה צרה וארונית ברזל.
זחלתי אל המיטה והדלקתי מנורת פלורסנט קטנה. אור יקרות כחול שטף את קוביית הפח ויכולתי לעצום את עיני ולחוש את תנודות קרון הרכבת וטלטלת גלי הים.
יד עייפה לכיוון הארונית השיבה חריקת ברזל. דלת הארונית חבטה בדופן התא והשמיעה רעמת פח אדירה. קפצתי בבהלה.

 

גרמני מקועקע ומנומס נכנס לחדר וביקש, ביטה, להדליק לרגע את האור. כשהתכופף לסדר את תיקו השמיע הפח לעברו רעמה איומה.

 

ככה זה לישון בתוך תיבת תהודה, חשבתי. אני בתוף הפח. הגרמני הביט בי במבט מוזר ובלי להזהיר, ביטה, נרדם בנחירות זרות ובערום מלא.

כששכבתי בתוך הקקופוניה האנסטרומנטלית , חשבתי על החיים בתוך תיבות תהודה. ועל מי שרעמות הן חייו. שקט אינו עניין של מה בכך.

11 תגובות »

  1. אז איפה היית? בגרמניה? באוסטריה?

    זה נשמע די מאיים – רוב הבחורות שאני מכיר לא היו מקבלות את זה בשלווה סטואית כמו שמשתמע מהסיפור…

    ציקלופ

    אביטל: יש בזה משהו…שלווה סטואית, אהבתי. הייתי בברצלונה

    תגובה של ציקלופ — 9 אוקטובר, 2007 @ 4:54 am

  2. מה אנשים עושים ערים בשעה כזאת? קישטא 🙂

    אביטל: אני שמחה שבחרת להתנדנד כאן

    תגובה של מיאו — 9 אוקטובר, 2007 @ 5:05 am

  3. יש אישה שגרה בתוך אבטיח ויש שגרה בתוך תבנית אפיה.

    אביטל: תאמין לי..אתה נותן את הנשמה ובסוף רוצים לאפות אותך

    תגובה של katomi — 9 אוקטובר, 2007 @ 7:56 am

  4. ויש אישה שגרה בשניצל… אה… בשטעטל

    אביטל: או לטגן אותך

    תגובה של ורודי — 9 אוקטובר, 2007 @ 9:28 am

  5. אני תמיד בטוח שהסיפורים שלך דימיוניים לחלוטין, אבל הפעם אני אפילו לא אטרח לתת את נאום ה"את לא מתכוונת ברצינות, נכון?!". כל מילה בסלע. ההוסטל היה על אונייה. אכן.

    הסצינה הזכירה לי את הסרט Nuovomondo (תורגם לעברית כ"המסע אל החלום") שראיתי בבית קולנוע ביוטה ביולי האחרון. בערך שליש מהסרט מתרחש באונייה, בה המשפחה מפליגה מאיטליה אל אמריקה, הארץ שבה כסף גדל על עצים (פשוטו כמשמעו, כך תמונות מפוברקות גרמו להם להאמין). הספינה מיטלטלת מצד לצד. להם אפילו לא היו ארוניות פח, והם ישנו בערסלים, פנים אל כפות רגליים.

    (ואז הם היו קמים שעה לפני שהלכו לישון, מנקים את הנחל עם הלשון שלהם, וכשהיו חוזרים הביתה, אביהם היה חותך אותם לשניים עם סכין מטבח, ראו:

    אביטל: איזה מדהים, חובה לראות את הלינקים.
    (ורק בשביל הפרוטוקול זה היה חדר של למעלה מעשרים פחונים ואני בשביל שזה ישמע אמין התפשרתי על שניים עשר

    תגובה של ורתר — 9 אוקטובר, 2007 @ 9:35 am

  6. אני חייב לאמר שהייתי שם, וכל מילה אמת.
    יופי של פוסט, בובי.

    תגובה של בוביבן — 9 אוקטובר, 2007 @ 11:37 am

  7. מה זה חשוב אם היה או לא היה? סיפור זה סיפור.

    אביטל: היי מה שלומך? כרגיל את צודקת. אבל אנחנו מקשקשים בבדיחות הדעת

    🙂

    תגובה של benziv — 9 אוקטובר, 2007 @ 11:33 pm

  8. המממ… גרמני נוחר בערום מלא.. יכול להיות יותר גרוע מזה. נו שויין, הייתי אומרת, כולנו נכה בתוף הפח במוקדם או במאוחר.

    אהבתי מאד את הכתיבה. יש לך מקצב פנימי משלך וקול שניכר שמהדהד בכתיבה שלך. את שדה מוכשרת.

    אביטל: גם אני אוהבת אותך

    תגובה של זפטל — 9 אוקטובר, 2007 @ 11:33 pm

  9. בן-זיו: זה מאד מסוכן מה שאת אומרת.

    אומנם היוצר הומת מזמן ע"י הצרפתונים הארורים, אבל אנחנו היהודים הקמנו אותו לתחייה כאן בארץ הקודש. היוצר חי ונושם — כאן בארץ ישראל.

    ורתר.

    (הכתוב למעלה נכתב בהומור, כמובן. היוצר מת, ואני זה שזרק את האבן הראשונה).

    תגובה של ורתר — 10 אוקטובר, 2007 @ 11:01 am

  10. Dramatic description of common reality become such when intensified by feelings

    תגובה של AF — 11 אוקטובר, 2007 @ 1:09 pm

  11. יש לך כושר כתיבה קיצבי ומותח

    אביטל: טוב לשמוע, ממתופף🙂

    http://www.drum.co.il/todot.php?id=4

    תגובה של דוד — 3 דצמבר, 2007 @ 11:38 pm


להשאיר תגובה

    לוח שנה

    אוקטובר 2007
    א ב ג ד ה ו ש
    « ספט   ינו »
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    28293031  
