חיה בשטעטל

יומן האחד במאי | 1 מאי, 2007

 

 

אני מתגעגעת אלייך, סבא, רשות הדיבור כולה שלך:

"כשהייתי אצל הנצלניק (מנהל) ,בתור אחראי מחסן העצים, אמרתי לו חבר הנצלניק אני רוצה לשאול אותך משהו. אז הנצלניק אמר לי לובה, בבקשה, תשאל. ואני אמרתי חבר נצלניק, אתה ביקשת אותי להביא שומר לילה. והיום השומר לילה, החבר יונה, הראה לי את התלוש משכורת שהוא קיבל וזה מעט מידי.

אז הנצלניק ביקש אותי לחכות קצת והלך למחלקת חשבונות והביא חוברת ושם היה כתוב המחירים של המשכורת. והנצלניק אמר לי שסטלין ולנין קבעו שזה המחיר של שומר. אז אמרתי חבר נצלניק, סטלין ולנין קבעו משכורת של שמונה שעות, אבל כאשר שומר מתחיל לשמור בארבע אחה"צ עד למחרת בשעה שמונה בבוקר, אז הוא שומר שש- עשרה שעות. המשכורת שהחבר יונה מקבל אין לו ממה להתקיים.

הנצלניק אמר לי לובה, גם לי לא מספיק המשכורת. ואני ידעתי מהבת דודה שלי פנינה, שהיא הייתה מזכירה וגם קופאית והיא ידעה כמה הנצלניק מקבל והיא אמרה לי שהוא מקבל משכורת טובה מאוד. ואני אמרתי לנצלניק שלפי דעתי, הוא צריך לשפר את המשכורת של יונה. כי הוא גם טלפוניסט ומקבל שיחות בערב ובבוקר ומעביר למזכירה פנינה. והנצלניק אמר לי שהוא יחשוב על זה וייתן לי תשובה מחר בבוקר.

למחרת, הוא ניגש אלי ואמר לי חבר לובה, נתתי היום הוראה למחלקת חשבונות, לתקן ליונה את המשכורת והוא יקבל מאחד במאי, נוסף למשכורת של שומר גם משכורת של עובד טלפוניסט. והנצלניק שאל אם אני מרוצה, אמרתי לו, כן ,תודה רבה. אבל, הוא אמר, אני לא מרוצה מהשומר יונה . הבאת לי אדם קפיטליסט! שהולך עם עניבה! אז אמרתי לו חבר המנהל, אצלנו בפולניה הלכו אנשים עם עניבות ,אפילו אם היו עניים. ויונה בקושי היה לו כסף לגמור את החודש.

ואני עדיין לא סיפרתי לו. חיכיתי עד שהוא יקבל את המשכורת. בראשון למאי שקיבלנו את המשכורת, ניגש אלי יונה ואמר לי לובה, קיבלתי החודש משכורת הרבה כסף, זה בטח טעות. אז אני אמרתי, לא יונה זו לא טעות, אני דיברתי עם הנצלניק. ואמרתי לו שאתה עובד שש עשרה שעות וגם טלפוניסט. ויונה אמר לובה, תודה רבה, עשית לי טובה.

ואני אמרתי, רק יש בקשה, שלא תבוא למשרד בעניבה. כי המנהל אמר שהבאתי שומר קפיטליסט. אז יונה אמר לי לובה, מחר אני בא לעבודה בלי עניבה!"

פורסם ביומן

8 תגובות »

  1. סבא,
    תודה, שהשארת את היומן.
    איזו תמימות, איזו שפה…
    העורך הוא תמיד המגיב הראשון.

    תגובה של avital globerman — 1 מאי, 2007 @ 5:00 am

  2. כרגיל – מקסים. אני עוד צעדתי ב-1.5. ברחובות העיר חיפה ובקריית חיים היו דגלים אדומים. היו ימים…

    תגובה של benziv — 1 מאי, 2007 @ 8:45 am

  3. סיפור נהדר. חבל שלא באתי היום לעבודה בעניבה 🙂

    תגובה של בוביבן — 1 מאי, 2007 @ 10:57 am

  4. למי שהגיב כאן ובמקומות אחרים, סבא שלי היה אומר:
    "אתם אנשים טובים מאוד, ונחמדים מאוד".

    תגובה של avital globerman — 1 מאי, 2007 @ 3:27 pm

  5. מקסים!

    תגובה של מתחממת לאורם של חכמים — 1 מאי, 2007 @ 7:53 pm

  6. נשמע שסבא היה מיוחד, טוב.
    ותודה על פוסט נהדר.

    תגובה של Wednesday — 2 מאי, 2007 @ 11:32 pm

  7. 🙂 אכן כך היה.

    תגובה של avital globerman — 3 מאי, 2007 @ 12:38 am

  8. דמעות וגעגועים לסבא,לתקופה אחרת לטוב הלב האמיתי, לתת ולעזור .

    תגובה של דורין — 3 יוני, 2007 @ 11:35 am


להשאיר תגובה

    לוח שנה

    מאי 2007
    א ב ג ד ה ו ש
    « אפר   יונ »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
