חיה בשטעטל

מיצג רחוב | 19 פברואר, 2007

 

אני מוצאת את עצמי הולכת בפאתי רחוב לוינסקי. חושך. אנשים רבים ברחוב. יושבים בפינות הבתים. צוחקים. כל כך הרבה חוץ. אני מורגלת בשכונות מגורים אחרות. מורגלת באנשי הפנים.

 

ליבי במזרח. ולרגע גם גופי. לרגע ניתן לקרוא לי אישה לבנה. יחידה ברחוב בין המון אסייתי.

 

חמש שנים שלא נכנסתי אל התחנה המרכזית "החדשה" בתל אביב. ובהיכנסי גיליתי כי הפך המתחם לבזאר אסייתי. מצאתי שם מועדון אסייתי. קיוסקים עם מוצרים אסייתים. לרגעים הייתי בטוחה שאני בבנגקוק. למרות הצפיפות וההלם הקל שתקף אותי, נהניתי מכרטיס הטיסה המוזל. מיד נברתי בערמות המזון. הנה עלי כפיר, שמחתי. אפשר להכין מרק טום- יאם. אבל היה עלי למהר. כי באתי לראות מיצג אומנותי באחד המקלטים בתחנה, מקלט 209, שהפך לבמת מיצג.

 

אחרי כמה דקות של הליכה לאיבוד בתוך ההמון, מצאתי את המקלט. ומרגע שנכנסתי פתאום השתררה לה דממה. מוזיקה קלאסית נשמעה ברקע וכרטיסנית ג'ינג'ית, במיטב הארשת התל אביבית, קידמה את פניי. את פנים המקום מילאו, אחת אחרי השנייה, נשים לבנות, מהוגנות, מסודרות שיער. הן באו כמוני לראות את המיצג 'סיפורי סבתא'. "קומי אשה ואפי לי עוגה". כך כתוב בפרוספקט.

 

אבל רגע. איך הן ידעו לבוא הנה? השתגעתי. איפה המוני התאילנדים והפיליפינים שלפני רגע בדקו את עלי הכפיר לידי, וצחקקו סביב חנויות הנעלים… לאן הם נעלמו. איך נוצרים שבילים ידועים מראש. איפה אני. בועה שמכילה בועה. אבל מי מאכיל את מי. מיצג? מי מספק תרבות למי. תרבות? של מי?

 

מותשת התישבתי באולם הקטן. מוקפת בבורגנים זעירים.

2 תגובות »

  1. אהבתי. גם את הסיום.

    תגובה של לילך — 19 פברואר, 2007 @ 6:04 pm

  2. איזור מדרחוב נווה שאנן, במיוחד בימי שישי, הוא תאווה לעיניים. נכון, שמעט מסוכן שם, פצצות ופיגועים , אבל זה הדבר הכי קרוב לצ'אינהטאון שיש בישראל. עכשיו קצת פחות, אבל לפני הגירושים הגדולים של משטרת ההגירה, היה שם ממש קרנבל צבעוני בימי שישי, כשהרומנים התערבבו עם הסינים והגאנים, וכולם שתו בירה ביחד.
    היה אפילו מישהו עם נחש גדול, ומצלמה.

    תגובה של קדרלעומר — 13 מרץ, 2007 @ 11:00 am


להשאיר תגובה

