חיה בשטעטל

בוב הבנאי | 19 ינואר, 2007

 

גרה בשטעטל, שותה בקפה שקד, רוצה לכתוב פוסט קצר. גברים היא אומרת, זה בא ונשאר. הנה עכשיו התיישב לצידי ילד בלונדיני בן חמש. "מה את עושה?" הוא נמרח על הכיסא הפנוי. "אני עובדת" (מה אומר לו, אני כותבת שירה). "אבל איך את עובדת", הוא מקשה, "אין לך עכבר". מצביע על הלפטופ. "אתה רואה את הנקודה האדומה, היא במקום העכבר". הוא מנסה ללחוץ עליה. "תנסה לסובב". הוא לא מצליח. "לא נורא גם לי היה קשה בהתחלה. מתרגלים". הוא מביט בי בעיניים ענקיות. "גם אמא שלי עובדת, אבל היא לא כמוך, היא עקשנית". למה? אני שואלת. "כי היא לא מורידה לי בוב הבנאי".

בוב הבנאי

בדיוק היום בבוקר הגיע בוב הטכנאי, להתקין טלפון. נכנס בחור ומתחיל לשיר. תחת הקולות המסתלסלים אני תוהה על פשר השירה שפשטה לחיי. הוא מביט בי, "מה את לחוצה, אני לא אתקין לך קו? סתתתם, מה את לחוצה. שבי תנוחי, אני אסתובב לך בבית, תתעלמי ממני, סתתתם. נראה אם יש עמאייתים בוהדנות (?)" הוא מלהג לעברי שיברי מילים בשפות שונות. "אם זה קל אני אתקין לך ארבע נקודות וארשום רק שתיים". מה הוא רוצה? לא בקשתי ממנו כלום.

"קחי" הוא מוציא מעטפה, "בינתיים יהיה לך מה לקרוא". הוא זורק על הספה טפסי חברה. "אם את רוצה תקראי, אם את יודעת לקרוא."מה?!" אני פותחת את המעטפה בעצבים, "אין לך מה לקרוא את זה", הוא עוצר אותי, "אם את לא עורכת דין, אבל אם משעמם לך תקראי". אההה!

כעבור עשר דקות. משתרבבים להם חוטים כעורים בבית. "טוב, תחתמי לי פה". רגע, אני אומרת לו, "אני רוצה לראות שהקו עובד". "את' לא רצינית"?, הוא צועק עלי. "מה את לחוצה". ניפחתי נחרים ואמרתי לו: במקום שגדלתי בו קודם בודקים ואחר כך חותמים.

שעתיים אחר כך בוב הבנאי הקטן, נמרח על הכיסא הפנוי. "את אחרת", הוא מזיל לי מיץ תפוזים על הסוודר. "את לא כמו אמא שלי, היא עקשנית".

פורסם בUncategorized

6 תגובות »

  1. 🙂

    תגובה של bob — 20 ינואר, 2007 @ 10:40 am

  2. גם אם זה חמוד (וזה חמוד), גם אם זה ילדותי (לפחות אני) וגם אם זה נוסטלגי (בטח נוסטלגי – מי מתקין היום טלפון עם חוטים? הכל וועיאר-לאעס) – אי אפשר להתעלם מהעובדה שבא לי לקרוא את זה עוד פעם, פעם אחת, ודי.
    לא נראה לי שאני יכול להתאפק.

    תגובה של גולי (אמרו לי שצריך) — 21 ינואר, 2007 @ 2:50 pm

  3. אני רוצה להיות הילד עם המיץ

    תגובה של גולי (אמרו לי שצריך) — 21 ינואר, 2007 @ 2:51 pm

  4. לילד עם המיץ
    "וועיאר לאעס" זה ביידיש?

    🙂

    לטובת התוהים,
    ע ביידיש היא כמו ניקוד סגול בעברית

    תגובה של avitalgloberman — 21 ינואר, 2007 @ 2:56 pm

  5. חשבתי שכן אבל עכשיו אני לא כל כך בטוח. בינינו, העיקר שיש קליטה.

    תגובה של גולי (אמרו לי שצריך) — 21 ינואר, 2007 @ 3:53 pm

  6. נפלא.

    את נפלאה.

    תגובה של katomi — 6 ספטמבר, 2007 @ 8:48 am


להשאיר תגובה

