חיה בשטעטל

תותים | 15 ינואר, 2007

 

תותים. דרושים לי תותים טריים. לא כאלו של יונה וולך, לא תותי בר של ברגמן, אלא תותי שדה אמיתיים. כאלו עם חוטם אדום ונקבובי. תותים. כמו ילדים חדשים שנולדו במשפחה, כמו ילדים בשמות של לוחמים ומלאכים.

כעת אני צריכה להמיר יופי שלא ניתן לדבר אודותיו, ביופי שלא ניתן לדבר אודותיו. אני רוצה לעשות טרייד אין, הכנת עוגת תותים תמורת ההתרגשות. היום אחליף קיטש בקיטש, אהבה באהבה.

בחנות הפירות והירקות אני מחפשת להתרגש."מת'רוצה מותק?" בוקע המוכר המצמצן את השתיקה. אני מחייכת אליו ומתמקדת בדוכן התותים שלשמאלי, קשה לי להסביר בדיוק, אני מתרכזת . "מת'רוצה מותק, מה חמווודה, מה ת'רוצה, למה את לא מד'ברת…" החיוך שלי נרפה מרגע לרגע. אני רוצה תותים אבל המחשבות מרעישות והולכות, אני מביטה במוכר והמצמוצים שלו מבלבלים. "למה את לא מד'ברת? מה ת'רוצה?", הוא שואל. אני מביטה בעיניו. "יואו תראה חיים, אילמת! מה את באמת' אילמת? ".

מופתעת אני מוציאה את הארנק מהתיק ולוקחת חבילת תותים בדממה. הוא מביט בי ברחמים ותדהמה "יואו באמא שלי אילמת, איזה חמודה"… אני פוסעת הביתה בשבילי הגן. כמה מוזר. בודקת בשקית הניילון, חבילת התותים נחה לה בשקט. ילדים חדשים במשפחתנו. ילדים בשמות של לוחמים ומלאכים. שוקלים אותם כמו קילו תותים.

פורסם בארנבות

4 תגובות »

  1. מתכון לחיים

    תגובה של mickhalsband — 15 ינואר, 2007 @ 12:12 pm

  2. אאאאאאאאאאוהבת את הילדה האילמת הזו.איזו שתיקה רועמת

    תגובה של אמא דונה — 15 ינואר, 2007 @ 2:03 pm

  3. אומרים שלשוטה הכפר, ליצן החצר, יש יכולות הבחנה מדהימות. ביום יום אני מזלזל בפשוטי העם, אבל ברגעים כאלה אין לי אלא להעריך את הירקן הזה. להצטער מעט שלא נולדתי ירקן. הרי הוא ממש אידיוט-סבנט. איזו יכולת! בלי שתגידי מילה, לקלוט אותך. להבין שהביטוי בעל-פה, עם כל הכבוד (ויש וגו') משני בעיניך, שולי, לעומת ביטוי שלא מערב את מיתרי הקול: ביטוי בכתב, כמובן, אבל גם ביטוי סימבולי, שעושה ילדים מתותים, מלכים מעלי כותרת, ציור בצבעי מים באויר שביב היום-יום הפרוזאי. ואיזו יכולת אבחנה, ואיזו חוכמת חיים, לקרוא אותך בכזאת מיומנות, ממבט.

    לפעמים אני כועס על הורי ששלחו אותי לרכוש השכלה פורמלית, ולא הבינו, ולא האמינו, במה שחוכמת רחוב פשוטה מביאה.

    תגובה של אלעד — 15 ינואר, 2007 @ 2:05 pm

  4. "מלכים" צריך להיות "מלאכים", ו"שביב" צריך להיות "סביב".

    תגובה של אלעד — 15 ינואר, 2007 @ 2:07 pm


להשאיר תגובה

